Bir önceki yazımda sizlere seyahatimin dördüncü gününde Malta’daki izlenimlerimden bahsetmiştim. Bugün artık bu güzel rotanın sonuna geldik. Şimdi Valletta’dan başlayan dönüş yolculuğum ve genel izlenimlerimden bahsedeceğim.

27 Haziran 2014 Cuma. Geceyi geçirdiğim Malta Luga Havalimanı’nda kurduğum alarmla uyanıyorum. Saat sabah 04.30 vakit kaybetmeden check in işlemlerim için kontuara yöneliyorum.

malta-catania-air-malta-ticket-sicilya
Malta – Catania Biniş Kartım

Bugün ilk olarak Air Malta firmasıyla seyahatimin başlangıç noktası olan Catania’ya uçacağım. Uçağım 06.20 de kalkıyor. Kısa bir yolculuğun ardından 09.10’daki Türk Hava Yolları’nın İstanbul uçuşuna aktarma yapacağım. Bu aktarmayı kendim planladığımı da eklemek istiyorum.

Biniş kartımı aldıktan sonra kapıya gidiyorum. Malta’da gün daha yeni aydınlanıyor. Uçakların arasından bu anı izlemek oldukça keyifli.

air-malta-ucak
Air Malta Uçağım

Uçağa doğru alınmaya başlıyoruz. Bu sırada havalimanındaki değişik boyamalarda Air Malta uçakları bir müzeyi andırıyor. Bizim uçağımız da Valletta’nın Avrupa Kültür Başkenti Adaylığı’nı simgeliyor.

Kısa bir süre ardından havalanıyoruz. Malta’nın oldukça küçük bir ada olduğunu söylemiştim. Kalkıştaki güzel manzaranın ardından ada kısa sürede gözden kayboluyor.

Yükselir yükselmez uzaklarda Etna’yı seçebiliyorum. Yaklaşık 40 dakikalık bir uçuşun ardından benim için maceranın başladığı Catania Fontanarossa Havalimanı’na inişimizi gerçekleştiriyoruz.

air-malta-etna
Uçaktan Etna Yanardağı / Catania’ya Giderken

Fontanarossa Havalimanı’nda aktarma için yer olmadığından dolayı önce dışarı çıkış yapmam gerekiyor. Bu sırada gitmeden son kez Sicilya havasını çekiyorum içime. Sabah erken saatler olmasına karşın sıcak kendini hissettiriyor.

Şimdi tekrar check in işlemleri için havalimanına giriyorum. Bu şekilde aktarma yapınca insanda aynı filmi iki kere yaşıyormuş hissi oluyor. Çünkü aynı adımları tekrar yaşıyoruz.

malta-catania-istanbul
Uçuş Bilgi Ekranı / Catania Fontanarossa Havalimanı / İkinci Sırada İstanbul

Zaman ekranlarını kontrol edip uçuşumu buluyorum. Gördüğüm üzere yaklaşık 30 dakikalık bir gecikme var ancak çok da önemsenecek bir süre değil açıkçası.

Check in ardından biniş kartımı alıyorum. Ardından Türk Hava Yolları’nın TK1394 sefer sayılı İstanbul uçağı için kapıya doğru ilerliyorum. Kısa bir süre ardından uçağım geliyor ve içeri doğru geçiyoruz.

Biniş kartımda farketmesem de şansıma acil çıkış kapısındaki biletin verildiğini görüyorum. Hoş bir süpriz oluyor doğrusu. Bu keyifli seyahatin dönüşü de aynı güzellikte olacak gibi.

catania-istanbul-thy-bilet-pass-boarding
Catania – İstanbul Biniş Kartım

Yarım saatlik bir gecikmenin ardından uçağım Catania’dan İstanbul’a doğru havalanıyor. Bu sırada uçağın sol tarafında oturduğum için harika bir Etna ve Catania manzarasına şahit oluyorum gitmeden. İnişte pek göremediğim plajlar da bu sefer daha net.

Bu uçuşta katedeceğim mesafe 1240 kilometre. Yaklaşık 1 saat 45 dakika ardından İstanbul Atatürk Havalimanı için alçalıyor ve inişimizi gerçekleştiriyoruz. Her dönüşte olduğu gibi teker koyduğumuz andan itibaren kendimi ayrı bir huzurlu hissediyorum ülkemde.

catania-havadan-thy
Catania’dan Havalanırken

Artık Sicilya – Malta seyahatimin sonuna gelmiş bulunuyorum. Benim için dolu dolu ve yorucu geçen bir gezi oldu. Catania’da başlayan serüvenimin ardından Taormina, Messina, Palermo, Mondello, Trapani, Valletta ve Marsaxlokk ile beraber Sicilya ve Malta’nın önemli kısmını gezdiğimi düşünüyorum.

Sicilya ilk bakışta herkesin biraz çekinebileceği bir destinasyon. Ancak yazılarımda da göreceksinizdir ki bana kalırsa İtalya’nın en güzel yeri. Şuana kadar gittiğim şehirler, ülkeler arasında özel bir yeri olacak benim için.

malta-valletta-ben
Seyahatin İçinden Bir Karede Ben / Valletta, Malta

Benim yaptığım gibi Sicilya’ya kadar gitmişken kısa bir Malta seyahatini de sizlere öneriyorum. Genel olarak gerek Sicilya gerekse Malta bütçeyi çok zorlayan yerler değil. Böyle bir seyahat için uçak biletleriyle beraber 400-500 euro civarı bir para harcadım. Gittiğim şehirlerin fazlalığı aslında fiyatı daha da cazip hale getirdi.

Bu notların ardından Sicilya – Malta yazımı burada noktalıyorum. Düşünceleriniz ve aklınıza takılan soruları bekliyorum. Konu altındaki yorumlarla katılabilirsiniz bana.

Bundan sonra sizlere Portekiz ( Lizbon – Porto – Cascais ) seyahatimden bahsedeceğim. İlerleyen günlerde sitede bulabilirsiniz bu başlığı da. Şimdilik bu kadar, hep birlikte görkemli yolları keşfetmeye devam edeceğiz takipte kalın !

Sicilya – Malta Gezi Sayfasıdrawn-blue-arrow-rightdrawn-blue-arrow-right

Şimdi Sorun, Görkem En Geç Birkaç Saate Yanıtlasın !